czwartek, 25 lipca 2013

Zupa kurkowa / Zupa z kurek !

Zupa kurkowa to z całą pewnością moja ulubiona zupa! Uwielbiam te grzyby za ich smak, a ten uwalnia się w zupie rewelacyjnie! Gorąco polecam bo warto!


 Potrzebujemy:
  • 300 g kurek 
  • 5 dużych ziemniaków
  • 1 duża marchewka 
  • 1 mała pietruszka 
  • malutki kawałeczek selera 
  • 1 duża cebula 
  • natka pietruszki
  • 2 litry bulionu  ( może być ten z kostki rosołowej)
  • 1 kostka grzybowa
  • śmietana 30 %
  • 1 łyżka masła
  • sól i pieprz świeżo mielony
 
 Przygotowanie:
  •  Kurki należy oczyścić. Najlepiej zalewać wodą i płukać. Czynność powtarzać do pozbycia się piasku.
  • Duże kurki kroimy na mniejsze części. 
  • Cebule obieramy i kroimy w kostkę. Na rozgrzaną patelnie dodajemy masło i  podsmażamy cebulę.
  • Do zeszklonej cebuli dodajemy kurki i wszystko przesmażamy aż kurki zmiękną.
  • Ziemniaki obieramy kroimy w kostkę, marchewkę, pietruszkę i seler ścieramy na średnich oczkach tarki.
  • Do bulionu wrzucamy warzywa i kostkę grzybową - gotujemy.
  • Kiedy warzywa zmiękną dodajemy kurki z cebulką. 
  • Wszystko gotujemy jeszcze przez chwilę, na koniec przyprawiamy i dodajemy kilka łyżek śmietany.
  • Zupkę dekorujemy natką pietruszki! 

Smacznego!

9 komentarzy:

  1. zupa z kurek? biorę w ciemno! to musi obłędnie smakować! :) tym bardziej, że jestem fanką grzybowej, a kurki to moje ulubione grzybki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ale musi mieć smak! zupa z kurek, to nie trzeba nikogo zachęcać! już sama wyobraźnia podpowiada "bierz, bierz i jedz!" :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowicie wygląda , muszę się wybrać do lasu na kurki bo narobiła mi Pani smaków na taką zupę :)

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. PRZEPYSZNA. tyle mam do powiedzenia. moja ulubiona zupa. tak jak mowicie. smakuje obłędnie

    OdpowiedzUsuń
  5. To czas gotować jutro zupkę ,kurki już nazbierane:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobry przepis! Zupę z kurek gotuję podobnie. Przed chwilą czytałam jakiś przepis, gdzie były tylko kurki, cebula, bulion, śmietana! Hihihi...

    OdpowiedzUsuń
  7. Zupa przepyszna!
    Wprowadzić musiałam zmiany: nie uznajemy kostek rosołowych i innych polepszaczy :)
    Dlatego wywar był naturalny z zielem ang. i liściem laurowym. Dodałam liście lubczyku, świeżo zmielony pieprz i smak był wspaniały, naturalny i zdrowy. :)

    Poza tym, polecam gorrrrąco i kurkowo powyższy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo że zupa smakuje! Prawda że własny bulion jest zawsze o stokroć lepszy od kostki! Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Ucieszylam sie ,czytajac ten przepis .Taka zupe gotowala moja babcia,mama i ja.Nie ma lepszego.Czasem nie dawalo sie ani bulionu,ani kostki ,kurki dawaly swoj smak zupie.

    OdpowiedzUsuń