wtorek, 30 lipca 2013

Malinowiec czyli ciasto malinowe na soku!

Malinowiec powstał z mojej ogromnej ochoty na maliny, których aktualnie nie miałam! Tego dnia do sklepu nie miałam po drodze a ochota się wzmagała - i tak powstało ciasto malinowe na syropie. Gorąco polecam bo jest pyszne!


Potrzebujemy:
                        na biszkopt :
  • 5 jajek
  • 3/4 mąki pszennej
  • 1/2 szklanki drobnego cukru
  • 1 łyżka proszku do pieczenia 
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki oleju 
  •  do nasączenia 4 łyżki syropu malinowego 
                      na masę budyniową:
  • 1 budyń śmietankowy 
  • mleko 400 ml
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 50 g masła
  • 6 łyżek syropu malinowego
                     piankowa czapa :
  • 200 ml śmietany 30 %
  • 1 galaretka malinowa

  Przygotowanie:
  • Tak jak w przypadku klasycznego biszkoptu należy ubić białka z cukrem na sztywną pianę. Następnie do ubitych  białek dodajemy kolejno po jednym żółtku i  na koniec 2 łyżki oleju. Do masy jajecznej dosypujemy mąkę kakao i proszek do pieczenia, wszystko mieszamy delikatnie drewnianą łyżą. 
  • Ciasto przelewamy do formy i wstawiamy do piekarnika na około 30 minut w temperaturze 180 stopni.
  • Przystępujemy do zrobienia kremu - z 400 ml mleka odlewamy pół szklanki  i w niej rozrabiamy budyń z mąką ( ja nie dodawałam cukru bo syrop jest bardzo słodki). Pozostałe mleko gotujemy, kiedy zacznie wrzeć wlewamy zawartość szklanki i mieszamy aż masa zgęstnieje. 
  • Do gotowego budyniu dodajemy syrop malinowy i mieszamy. 
  • Masło ucieramy a następnie dodajemy do niego po łyżce budyniu  i miksujemy i tak do wyczerpania masy.
  • Zimny biszkopt rozcinamy na pół, dolną część nasączamy syropem malinowym - ja go polewałam łyżką. Następnie wykładamy krem budyniowy i przyciskamy górną częścią biszkoptu.
  • Galaretkę rozpuszczamy w 1/2 szklanki gorącej wody i zostawiamy do przestudzenia. 
  • Ubijamy śmietanę na sztywną piane i na koniec dodajemy chłodną galaretkę i mieszamy jeszcze przez chwilę.
  • Śmietanę wykładamy równo na górny biszkopt i odstawiamy ciasto na 2h do lodówki.

 Podawałam to ciasto w towarzystwie świeżych malin !
Smacznego!

1 komentarz: