poniedziałek, 29 lipca 2013

Tarta z łososiem i mozzarellą / Tortilla z łososiem i mozzarellą

Przepis na szybka tarte z łososiem i mozzarellą! Wyjątkowo pyszne danie i co ciekawe smakuje równie dobrze na zimno co i na ciepło!


Potrzebujemy:
  • 125 g łososia wędzonego
  • 1 kulka mozzarelli
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego 
  • 6 jajek
  • 100 ml  śmietany 30 %
  • mała kostka sera żółtego
  • kilka plasterków pora 
  • kilka listków świeżej bazylii
  • pół pęczku szczypiorku 
  • pomidor
  • sól i pieprz 

 Przygotowanie:
  • Ciasto francuskie podsypujemy mąką i rozwałkujemy bardzo cienko. Formę smarujemy masłem a następnie za pomocą wałka przekładamy ciasto na formę. Dłonią delikatnie dociskamy ciasto do dna i brzegów naczynia. Nadmiar ciasta usuwamy  - przyciskamy wałek do krawędzi formy - ciasto samo równo się odcina.
  • Na ciasto układamy pociętą na plastry mozzarellę. Łososia porwałam na mniejsze kawałki i rozłożyłam  po całości. Na tarce ścieramy kawałeczek sera żółtego i posypujemy tartę. 
  • Pomidory sparzamy zdejmujemy skórkę i kroimy w kostkę - dodajemy do reszty. 
  • Pora kroję na cieniutkie talarki, szczypior szatkuję i dodaję.
  • Jajka łącze ze śmietanka - wszystko chwilkę ubijam solę i pieprzę. 
  • Masą jajeczną zalewam tartę a na wierzch dodaję porwane listki bazylii.
  • Pieczemy 30 minut w temperaturze 180 stopni. 
 


Smacznego!!!

6 komentarzy:

  1. łosoś i mozarella - idealne połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyszła i pewnie cudownie smakuje , uwielbiam różnego rodzaju tarty a takiej jeszcze nie robiłam więc trzeba będzie zrobić .
    Dziękuję za przepis

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę wypróbować przepis ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie szukam inspiracji na danie z łososiem, bo kupiłam wędzonego firmy suempol i nie wiem co mam z nim zrobić.... ale chyba znalazłam :D Zabieram się do roboty, dam znać czy smakuje tak dobrze jak wygląda :DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosia daj znać jak wyszło, bo u mnie łosoś ze suempola leży w lodówce i nie wiem co z nim dobrego zrobić :)

      Usuń