poniedziałek, 11 listopada 2013

Czekoladowe ciasto z bananami!

Kolejny już raz szybkie i proste ciasto! Dziś w roli głównej banany i kakao! Ciasto jest bardzo smaczne z nuta cynamonu, która  nadaje mu ciekawy posmak. Smakuje świetnie z powidłami!  Tym razem wymieszałam mąki pół na pół pszenną i pełnoziarnistą i było bardzo smaczne! Gorąco polecam bo to szybkie i tanie ciasto.


Potrzebujemy:
  •  1 i 1/2 szklanki cukru
  • 2 i 1/2 szklanki mąki pszennej ( robiłam również na pełnoziarnistej - i było pyszne!)
  • 7 łyżek kakao 
  • 1 łyżeczka sody 
  • szczypta soli 
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 bardzo dojrzałe banany 
  • 2 jajka
  • 0,5 szklanki wody 
  • 1 szklanka mleka
  • 0,5 szklanki oleju
  • szczypta cynamonu

Przygotowanie:
  • W jednej misce należy wymieszać wszystkie mokre składniki a w drugiej suche. Do mokrych składników dodajemy pokrojonego banana i całość miksujemy. Po chwili dodajemy cały czas miksując suche składniki i całość miksujemy do uzyskania jednolitej masy.
  • Ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 50 minut.
  • Ciasto udekorować możemy polewą czekoladową lub cukrem pudrem.
Smacznego!!!

16 komentarzy:

  1. Piekłam je całkiem niedawno ,jest pyszne,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne ciasto, uwielbiam je za te czekoladę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamiast kakao dałam roztopioną tabliczkę czekolady deserowej pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  4. nie wyszlo mi chyba :( ale w kuchni pachnie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie robię, ale dałam 4 jaja, bo 2 to jakoś mało...

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wyszło...ciasto opadło, było w piekarniku 50 min.

    OdpowiedzUsuń
  7. pachnie przyjemnie zobaczymy efet koncowy

    OdpowiedzUsuń
  8. a jaką blachę dajecie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasia. Dodałam zamiast bananów jabłka podsmażone na patelni z dodatkiem cynamonu, cukru oraz wanilii, brat aż 3/4 brachy podwinął. Smaczne polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na jaką to jest blaszkę przepis?

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam wszystko według przepisu i wyszedł zakalec ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może coś było nie tak z temperaturą pieczenia? To jedno z ciast , które zawsze "wychodzi". Pozdrawiam

      Usuń