czwartek, 26 września 2013

Zupa krem z cukinii !

Zupę krem z cukinii robiłam pierwszy raz. Bałam się że taka zupa z cukinii będzie mało wyrazista, wodnista i bez wyraźnego smaku - myliłam się! Zupa jest pyszna i warta powtórzenia!


Potrzebujemy:
  • 1 duża cukinia 
  • 4 duże ziemniaki
  • litr bulionu 
  • 3 łyżki śmietany 30%
  • liść laurowy 
  • kilka listków mięty 
  • 1 ząbek czosnku
  • pół małej cebuli  
  • sól i pieprz 

Przygotowanie:
  • Cukinie należy umyć i oczyścić z gniazd nasiennych. Kroimy ją w kostkę razem ze skórką!
  • Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę.
  • Na patelni podsmażamy cebulę i przekładamy ja do garnka. 
  • Obsmażamy cukinię i też przekładamy do garnuszka.
  • Do cebuli i cukinii dodajemy ziemniaki i zalewamy bulionem, centymetr powyżej warzyw. 
  • Dodajemy sól pieprz liść laurowy oraz przeciśnięty przez praskę czosnek.
  • Całość gotujemy aż warzywa zmiękną.
  • Kiedy zupa jest gotowa - miksujemy ją na krem.
  • Do kremu dodajemy śmietanę i kilka pociętych listków mięty.

Najlepiej podawać z tostami z masłem czosnkowym.

Smacznego! 
 

2 komentarze:

  1. Ja polecam dorzucenie większej ilości czosnku - dla wyraźniejszego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam cukinię za jej wszechstronność :)

    OdpowiedzUsuń