poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Pyszne kokosanki !!!

Uwielbiam wszystko co zawiera w sobie kokos! A te ciasteczka są pyszne i zdecydowałam się na ich upieczenie pod wpływem impulsu. Robiłam tartę i jako że do ciasta na spół użyłam trzech żółtek zostały mi białka, których szkoda mi było wyrzucać. Co zrobić z samych białek? - kokosanki oczywiście!


Potrzebujemy:
  • 3 białka 
  • 250 g wiórków kokosowych
  • 50 g masła
  • 3/4 szklanki cukru 
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej 

Przygotowanie :
  • Ustawiamy garnuszek  na mały gaz i dodajemy do niego masło. Gdy całkowicie się rozpuści wsypujemy cukier i mieszamy do całkowitego rozpuszczenia, dodajemy wiórki kokosowe i mieszamy całość. Masa jest gęsta ale dość sypka- taka ma być. Studzimy!
  • Ubijamy białka na sztywną piane i pod koniec dodajemy mąkę ziemniaczaną i ubijamy jeszcze przez chwilę.
  • Do białek dodajemy masę kokosowa i wszystko razem mieszamy. Jeśli masa jest zbyt lejąca dodajemy jeszcze troszkę mąki i wiórków. A jeśli zbyt gęsta odrobinę mleka.
  • Na wyłożoną papierem blaszkę  nakładamy dużą łyżką kleksy masy. Formujemy w ten sposób ciasteczka. Moje są niezbyt duże dzięki czemu jest ich więcej - cała blaszka. 
  • Pieczemy w 180 stopniach góra- dół przez 12 - 15 minut. Kiedy będą już pięknie złote to znak że to już! Wyłączamy piekarnik otwieramy drzwiczki i zostawiamy ciasteczka do przestygnięcia! 


Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz