środa, 4 grudnia 2013

Pizza z wędzonym łososiem!!!

        Pizza z wędzonym łososiem na cieście tradycyjnym to zdecydowanie najlepsza pizza jaką kiedykolwiek jadłam. Wędzony łosoś podczas pieczenia nabiera świetnego smaku! Smaku, który obłędnie łączy się z serem i oliwkami. Trzeba  jednak pamiętać żeby nie przesadzić z ilością sosu - bo zdominuje on smak! Gorąco polecam przepis na taką pizze!!!


 Potrzebujemy:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • ćwierć kostki drożdży 
  • 2 łyżki oleju
  • 0,5 szklanki wody
  • szczypta soli i cukru
 Składniki na sos:

  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • szczypta papryki słodkiej
  • szczypta papryki ostrej
  • szczypta cukru
  • woda
 Składniki na wierzch pizzy:
  • plastry łososia wędzonego około 70 g
  • kilka oliwek 
  • mała kosteczka sera żółtego
  • mała kosteczka mozzarelli bez zalewy



Przygotowanie:

Ciasto:

  •  Do letniej wody należy skruszyć drożdże i dodać pół łyżeczki cukru, następnie wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy.
  • Do miski wsypujemy mąkę ze szczyptą soli i ziołami. Wlewamy zaczyn z drożdży i olej.
  • Wszystko mieszamy a następnie wyrabiamy przez kilka minut.
  • Jeśli zbytnio lepi się do rąk podsypujemy je mąką.
  • Po wyrobieniu ciasta odstawiamy go na około 2 minut żeby podrosło. 
  • Ciasto rozwałkowujemy i przenosimy na blachę dobrze wysmarowaną olejem.
 Sos:

  • Do miseczki wykładam dwie duże łyżki koncentratu pomidorowego i stopniowo mieszając dodaje wodę aż sos będzie bardzo płynny.
  • Dodaję cukier, paprykę ostrą i słodką. 
 Wykończenie:
  • Ciasto smarujemy sosem a następnie posypujemy  startymi serami. 
  • Układamy plastry wędzonego łososia i posypujemy pokrojonymi oliwkami.
  • Całość piekę w 220 stopniach góra -dół przez około 15 minut - trzeba doglądać.


Smacznego!!!!

6 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam pizzy z wędzonym łososiem, ciekawy pomysł! Wygląda rewelacyjnie, ale mi smaka narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam mniam, ależ pysznie prezentuje się ta pizza!! takiego smaka mi narobiłaś, że aż poszłam do lodówki wyjęłam opakowanie łososia wędzonego suempol i zrobiłam sobie kanapkę, to marna namiastka twojego dania, wiem, ale też jest pysznie. I zdrowo :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna pizza !!! Zamiast sosu dałam passatę z czosnkiem , a zamiast cebulki duszonego pora , ale wyszła,
    jak na zdjęciu . Rewelacja !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi również wyszla bardzo podobna akurat dziś miałam chęć na łososia i przepis mi sie przydał ;) pizza jak dla mnie super mąż jednak woli szpinakowa ale zjadł i te ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak najbardziej zgodzę się, ze już same zdjęcia ukazują jak pysznie wygląda ta pizza. Jestem przekonany, że również tak samo zapewne smakuje. Ja także lubię pizzę z łososiem z przepisu https://mowisalmon.pl/przepisy/pizza-z-lososiem/ gdzie wiem, że mogę bez problemu nakarmić nią całą moją rodzinę.

    OdpowiedzUsuń