piątek, 2 sierpnia 2013

Przepis na naleśniki !!!

Dziś przepis na pyszne naleśniki! Kiedy zaczynałam swoją przygodę  z gotowaniem strasznie bałam się  zrobienia naleśników! Zawsze wydawało mi się to jakieś takie skomplikowane! To całe podrzucanie patelnią żeby odwrócić naleśnik wydawało mi się w moim wykonaniu za niemożliwe! Pewnego dnia odważyłam się i naleśnik okazał się nie być takim strasznym jakim go malują!  A skoro mowa o malowaniu to mimo iż podrzucałam naleśnikami to nie trzeba było niczego malować :) To naprawdę nie jest trudne!



Potrzebujemy:
  • 1 szklanki wody 
  • 1 szklanki mleka
  • 4 jajka 
  • 2,5 szklanki mąki 
  • 2 kopiaste łyżki cukru 
  • szczypta soli 
  • olej 

   Przygotowanie:
  • No miski wsypujemy mąkę dodajemy jaja, sól i cukier, mleko.  Wszystko razem miksujemy - ja wymieszałam zwykłą trzepaczką. Dopiero teraz dodajemy wodę i wszystko raz jeszcze mieszamy. 
  • Ciasto musi swoje odstać - więc odstawiamy je na około 30 minut.
  • Rozgrzewamy patelnie i polewamy ją odrobiną oleju. 
  • Dużą łyżką nalewamy ciasto - najlepiej polać patelnie od góry i potrząsnąć nią by ciasto się rozlało po całości. Ciasta nie za dużo bo naleśniki będą bardzo grube.
  • Płomień nie za duży. Potrząsamy po chwili patelnią by ciasto się odlepiło. Jeśli mamy z tym problem to podważamy je szpatułką,  za pomocą której bez problemu przekręcamy naleśnik na drugą stronę.
  • Przekręcamy kiedy placek zacznie się rumienić. Jeśli będziemy trzymali zbyt długo naleśnik na patelni to zbytnio się przesuszy.   
  • Często jest tak że pierwszy się nie udaje :) 
  • Polewaj patelnię olejem przed każdym kolejnym naleśnikiem - ale tylko kilka kropli. 
  • Z podanych proporcji wyjdzie około 20 sztuk :)
 

  • Moje naleśniki podałam z czekoladą i dżemem morelowym!
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz